טיפים לפרסום מודעות לוח

 

בבואנו לפרסם מודעה באחד הלוחות בעיתונים או באינטרנט, עלינו לנסח אותה בצורה קצרה, קולעת ומופנית לקהל היעד אליו אנו רוצים להגיע. מוקד הפרסום במשרד הפרסום או בעיתון יעזרו לכם לנסח את המודעה, אך תמיד כדאי להכין נוסח מראש.

על המודעה להכיל מספר אלמנטים:

במודעות דרושים, יש להפנות את המודעה לשני המינים- זכר ונקבה, לציין את סוג המשרה, אזור העבודה, שעות העבודה, משרה מלאה או חלקית, דרישות התפקיד וקריטריונים לקבלה (ניסיון, תארים וכד'). כדאי לציין בסוף המודעה "רק פניות מתאימות תעננה" ו"סודיות מובטחת" כדי לפנות גם לאנשים עובדים
.

נוסח מודעה לדוגמא בעיתון:

לחברת ישראל דרושים מוקדנים/ות.
עבודה במשמרות באזור פ"ת. מתאים לסטודנטים/יות.
אוריינטציה שיווקית- חובה. כושר ביטוי גבוה. ניסיון במכירות-יתרון.
סביבת עבודה צעירה, איכותית ומהנה.
קו"ח: (מייל, פקס) לעוזי. סודיות מובטחת.

במודעות למכירת רכב, יש לרשום לפי הסדר את תת דגם הרכב, שנת הייצור, יד, נפח מנוע, גיר, ק"מ ומחיר. ניתן להוסיף, אם יש מקום, גם צבע, מצב המכונית, טסט, חלונות חשמליים (ח"ח) ועוד.

נוסח מודעה לדוגמא בעיתון, תחת מדור פיג'ו:
405, 1996, שניה, ידנית, 1600 סמ"ק, 130,000 ק"מ, ח"ח, מצויינת, מחירון, מטאלי.

במודעות נדל"ן, יש לרשום לפי הסדר את מיקום הדירה (רחוב או שכונה), מספר חדרים (ח') או קילומטר מרובע (ק"מ), את הקומה (ק"ב - קומה ב'. ק"ג - קומה ג' וכו'), אם יש מעלית ואם הדירה מרוהטת - יש לציין. ניתן להוסיף, אם יש מקום, גם מיזוג, חניה, מיקום שקט או מרכזי, משופצת, מחיר והאם הוא גמיש ועוד.

נוסח מודעה לדוגמא בעיתון, תחת מדור דירות למכירה בחיפה:
בוינגייט, 4 ח', ק"ג + מעלית, דוד"ש, מרפסת, מזגן, מושקעת, מיידי.

לפני פניה לפרסום מודעה, יש להתחשב במספר עובדות:
1. לוחות העיתונים לא מתפרסמים כל יום. אי לכך, המודעה לא בהכרח תתפרסם למחרת פנייתכם.

2. כל עיתון מציע מחיר שונה, המתחשב בתפוצתו ובפילוח קהל היעד של קוראיו. בחלק מהמקרים המודעה שלכם תהיה יעילה יותר בלוחות עם תפוצה ארצית גבוהה, ובחלק מהמקרים עדיפים לוחות מקומיים. הכל תלוי בסוג המודעה ופנייה לקהל יעד רלוונטי.

3. עלות המודעות בלוחות המודפסים היא על פי מספר מילים. לרוב אין טעם לחרוג ממספר המילים הסטנדרטי בכל לוח. כדי להוזיל את המחיר, נהוג להשתמש בקיצורים של מילים (דוד"ש - דוד שמש, ח"ח- חלונות חשמליים וכו').

4. בלוחות באינטרנט, אין טעם בקיצורי מילים וניתן להכניס אליהם מידע רב יותר. עם זאת, יש לזכור שקהל הגולשים ברשת הוא בעל מאפיינים ספציפיים שאינם תמיד תואמים את קהל היעד אליו אנו מעוניינים לפנות. כך למשל, בפנייה לקהל מבוגר יחסית עדיף לפרסם בלוחות העיתונים מאשר באינטרנט.

 

למאמרים נוספים

 

 

 

מוקד הפרסום טלפונים