טיפים לפרסום באינטרנט

 

קיימת חשיבות רבה לתכנון נכון של הפרסום באינטרנט, הן מהצד היצירתי והן מהצד הטכנולוגי. צריך להתחשב במכלול שיקולים פרסומיים, כמו למשל ניסוח ועיצוב סיסמאות וסמלים, בחירת 'דובר' המעביר את המסר, ניסוח הטקסט ובחירה בתמונות וצבעים. כל זאת, תוך התאמה מלאה בין המרכיבים השונים למיצוב הארגון או המותג.

אפיונים מיוחדים
לרשת האינטרנט מספר יתרונות טכנולוגיים שעשויים להיות יעילים ביותר למטרת פרסום מוצרים ושירותים שונים. חוקרים רבים מסכימים, שמפרסמים לא אמורים להשתמש באינטרנט בסוג מסורתי של פרסום, אלא לנצל את פוטנציאל הרשת כדי לקשר בין המפרסם ללקוח. קיימים אלמנטים הייחודיים למדיום האינטרנט כגון: אינטראקציה עם המשתמש, גודלה המצומצם של המודעה, מגבלות טכניות (כמו יכולת הטענת התמונות והאנימציה), ועוד. הגולשים מחפשים באינטרנט מידע, משחק או תקשורת עם גולשים אחרים. הם אלה שבידם הכוח להחליט האם ברצונם להיחשף למודעה או לאתר הפרסומי, לכן כדאי להשתמש ביכולת הטכנולוגית הרבה של הרשת כדי לענות על צרכיהם ולהעביר דרך כך גם מסרים פרסומיים. ואכן, מרבית דפי הפרסום באינטרנט מוסיפים מידע, משחקים, משובים ואף הזמנת המוצר עצמו. בשימושים אלה יש את הפוטנציאל להגדיל את יעילות הפרסום, ע"י העברת אספקטים שונים של מסר בכל צורה וסגנון, לכל רחבי הארץ והעולם.

קהל היעד
שיקול מרכזי באפקטיביות הפרסום המקוון הוא קהל היעד. לאתרי האינטרנט יתרון אדיר, שהולך ומתפתח עם השנים, באפיון ופילוח קהל היעד אשר נכנס אליהם. יש לדבר עם קהל זה בשפתו: אם זה באתר נוער ואם זה באתר עיסקי, צריך להתאים לכל אוכלוסייה בכל אתר ואתר מסרים המתאימים לה ולא להתקבע עם מסר אחיד.

מרבית גולשי האינטרנט הנם משכילים, בגילאים צעירים מקרב המעמד הבינוני ומעלה, לכן לא כל מוצר כדאי לפרסם ברשת, אלא יש לראות האם הוא פונה לקהל היעד הרלוונטי.

אפשרויות פרסום
ישנם כמה סוגי פרסומות באינטרנט. העיקריים שבהם:
באנרים – אמצעי הפרסום הפופולארי ביותר ברשת.באנר הוא מודעת פרסום אינטרנטית, לרוב בצורת מלבן מאורך, שהקלקה עליה מעבירה את הגולש לדף המפרסם.
יתרונות: אמצעי פרסום זול, נוח, יכול לבוא בצורות שונות (אנימציות) ולרוב לא מפריע לתנועת הגולש.
חסרונות: גולשי האינטרנט יכולים להתעלם מהבאנרים: יש להם מתחרים רבים על תשומת לב הגולש בכל אתר.
פרסומות קופצות ("toplayer", "pop ups", "jumping slaide") פרסומות באנר הקופצות על מסגרת הטקסט או מלוות את הגלילה באתר וניתן להסירן רק כאשר הסרטון מסתיים.
יתרונות: אי אפשר להתעלם מהן.
חסרונות: מהוות גם טירדה לגולש ועלולות ליצור אפקט שלילי של רתיעה מהחברה.
מתן חסות – מתן חסות של החברה על אתר או על עמוד תוכן שלם באתר האינטרנט, כשהתוכן באתרים אלה שייך כביכול למפרסם.
יתרון – שליטה מוחלטת בעמוד. אי אפשר להתעלם מהפרסומת.
חסרון – הפרסום צריך להיות ארוך טווח כדי להיות אפקטיבי. ריכוז אמצעי פרסום באתר אחד המגיע על חשבון פריסה במספר אתרים, יכול להיות בעייתי בפנייה לקהל היעד, שלא תמיד נחשף לאותו עמוד.
גליונות אלקטרוניים מסחריים – גליונות פרסומיים הנשלחים בדואר אלקטרוני ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים. שיווק ממוקד ללקוח בהתאם למאפייני גיל, מין וכו'.
יתרונות: אפקטיבי ביותר בשמירה על לקוחות קיימים ובהשגת לקוחות פוטנציאליים בהגברת המודעות לחברה.
חסרונות: יכול גם להטריד וליצור אפקט שלילי של רתיעה או זילות.
פרסום דרך מנועי חיפוש - הפרסום במנועי חיפוש מתבצע על פי הגדרות מילות החיפוש. עם הקשת מילת החיפוש המתאימה, יופיע הקישור הממומן בהדגשה בתחילת מנוע החיפוש (למשל: במילת החיפוש "פרסום" באתר google, מופיע קישור מודגש לקבוצת "מוקד הפרסום בישראל").
יתרונות: הפניית הפרסום לקהל היעד, חשיפה גבוהה וממוקדת.
חסרונות: עלות גבוהה יחסית, אי יכולת להשתמש באנימציות, לא מתאים לכל העסקים המסחריים אלא בעיקר לנותני שרותים לצרכן.

בשנתיים האחרונות חלה עלייה גדולה בתקציבי הפרסום באינטרנט, שרובם הועברו על חשבון חלק מהפרסום בטלוויזיה וברדיו. אולם, עם כל יתרונותיו הפרסומיים יש לזכור: מלבד אתרים בודדים, מרבית אתרי האינטרנט אינם מצליחים להגיע לרווחיות ואינם מצליחים להציב מסה קריטית של גולשים, שיהוו קהל אטרקטיבי מספיק להשקעות הגדולות של המפרסמים. האינטרנט עדיין אינו מחליף את ערוצי הפרסום האחרים, אלא מצטרף אליהם כאפיק פרסום נוסף.

 

למאמרים נוספים

 

 

 

מוקד הפרסום טלפונים