לוחות העיתונים: מגמות, עדיפות, קהל יעד

 

העיתונים הארציים והמקומיים מהווים כוח מוביל בישראל בכל הקשור למודעות לוח, בעיקר למכירת דירות ורכבים ומודעות שטח של דרושים. מה עושה את לוחות העיתונים לאטרקטיבים כיום בעידן האינטרנט, ומדוע מפרסמים בהם? ניתן למנות לכך מספר סיבות עיקריות, מבחינת בולטות המודעות והמיון הממוקד שלהן בעיתון, אמינות וקהל יעד גדול הנחשף אליהם.

בולטות ומיון ממוקד
לוחות העיתונים מאפשרים בולטות גבוהה למודעה על פני כל אמצעי תקשורת אחר. הלוחות מסודרים לפי נושאים ממוקדים, ללא צורך בחיפוש רב על פני מקורות רבים או על פני עמודים לא רלוונטים. המודעות מופיעות בהן שבוע אחר שבוע והחשיפה אליהן היא גבוהה מאוד. מחפשי המודעות לא אוהבים להשקיע את זמנם בחיפושים רבים באמצעי התקשורת בעיקר מחוסר זמן, לכן רבים מהם נוטים לראות קודם כל את העיתון המודפס. לוחות העיתונים נותנים להם פריסה של כל המידע הרלוונטי במקום מרוכז ונוח. המודעות ממוינות בעיתונים מראש בקפדנות רבה כדי שתתאמנה לאותה קטגוריה ולכן ע"פ מחקרים שונים, מקבלים דרך מודעות לוח בעיתונים פניות רבות ומתאימות יותר למטרת המפרסם.

אמינות
מודעות לוח המתפרסמות בעיתונים הן אמינות ביותר: לא נמצא ביניהן מודעות פקטיביות או מודעות לא מתאימות למטרת החיפוש. המפרסם בעיתונים מקבל פניות המתאימות לו, לכן הצרכנים והמפרסמים תופסים את לוחות העיתונים כמדויקים מאוד.

קהל יעד
לוחות העיתונים נגישים לכולם, כל השבוע ובכל שעה, ומעיינים בהם במקומות שונים בבית, בנסיעה באוטובוס או בעבודה, יש אליהם נגישות בכל מקום בו נמצאים הצרכנים. האוכלוסייה הנחשפת אליהם במידה הרבה ביותר ע"פ הסקרים, הם בני שלושים וחמש ומעלה במודעות הרכב והנדל"ן, שבאים בעיקר מהמעמד הבינוני ומאופיינים ברמת חיים גבוהה יחסית ובכוח קניה גדול. אוכלוסיה זו פונה ראשית כל ללוחות העיתונים בבואם לבצע רכישה גדולה. לרבים מהם מהווים העיתונים את האמצעי היחיד בבואם לחפש מודעות. למודעות הדרושים נחשף גם קהל גדול של בני עשרים ומעלה המחפש עבודה.

גמישות
לוחות העיתונים מאפשרים מגוון אפשרויות לפרסום מודעה: לא רק מודעות מילים, אלא גם מודעות שטח קטנות כגדולות המאפשרים בולטות גבוהה מאוד עם תמונות ולוגו של בית העסק. מודעות אלה נועדו לא רק למכור מוצר או לגייס עובדים, אלא גם ליצור תדמית פרסומית לחברה.
לוחות העיתונים היוו תמיד האמצעי המרכזי בישראל באיתור דרושים ורכישת רכב ונדל"ן. עם כניסת האינטרנט, היו שציפו כי זהו סוף דרכם של לוחות העיתונים המודפסים, אולם העיתונים נערכו לשמור על מעמדם בשוק. רובם מציעים כיום כבונוס לפרסום בלוח המודפס, גם פרסום חינם בלוח האינטרנטי השייך לאותו עיתון, וכך הם מצליחים לשמור על לקוחותיהם ועל הציבור הנחשף אליהם. לציבור גולשי האינטרנט מהווים הלוחות המודפסים אמצעי חשוב באיתור מודעות, ולקהל גדול שאינו נוהג להיחשף לאינטרנט, מהווים הלוחות האלו את האמצעי הכמעט בלעדי לכך.

 

למאמרים נוספים

 

 

 

מוקד הפרסום טלפונים