השפעת גודל וצבע המודעות

 

האם גודל וצבעוניות מודעות הפרסום משפיעים על הצרכן לרכוש את המוצר?
מחקרים העוסקים בהשפעת גודל המודעות וצבען על הצרכן מצאו, כי למודעות גדולות בפורמט צבעוני בעיתונים יש כוח רב, הן תופסות יותר תשומת לב בעיני הקוראים מפרסומות אחרות ותורמות לתפיסת המוצר בעיניהם.

ע"פ מחקרם של R.E. Petty and J.T Cacioppo ,A. Kirmani ,S.E Moriarty שהתפרסמו בכתבי העת Journal of Consumer Research , Experimental Social Psychology ובספר Creative Advertising, גודל מודעות הפרסום וצבעוניות המודעה עשויים להוביל לקיטלוג המוצר או השרות המתפרסמים בהן, כיוון שהצרכן תופס את גודל וצבע הפרסומת כמידע להערכת המוניטין של המותג ושל העסק. לפי תפיסת הצרכן, ככל שהפרסומת גדולה וצבעונית יותר – כך המוצר טוב והעסק אמין יותר. צרכנים משתמשים בגודל מודעת הפרסום ובעיצוב המודעה כמדד להערכת עלות הפרסומת וטיב המוצר. הם משייכים את מחיר הפרסומת לאיכות המותג המתפרסם בו, גם כאשר לא מתלווה למודעה מידע המשייך את המוצר כאיכותי. על פי תפיסת הצרכנים, עלות מודעת הפרסום משקפת כוח כלכלי של החברה, וכוח כלכלי מוביל לאחריות כי המוצר או השירות הם טובים ואיכותיים. הצרכנים משייכים מודעות צבעוניות וגדולות למוצרים איכותיים, ואת החברה המפרסמת- כחברה מוצלחת ואמינה, דבר הממריץ את המפרסמים לתפיסת עלות הפרסומת וגודלה כמדד לאיכות המותג.

סקרים שערכו חברת המחקרים האמריקאית הותיקה Cahners Research וגופי מחקר נוספים בארה"ב הראו, כי גודל המודעה וצבעוניותה משפיעים בצורה מהותית גם על זכירת הצרכן את אותה מודעה. ככל שהמודעה היתה גדולה יותר, כך זכרו אותה יותר. הצרכנים זכרו מודעות בעמודים כפולים יותר מאשר מודעות של עמוד אחד, ומודעות בנות עמוד זכרו יותר מאשר מודעות של חצי עמוד, בשיעורים הנעים על למעלה מ-35%. מודעות במספר צבעים זכרו באחוזים של 30% ויותר מאשר מודעות שחור-לבן או בצבע אחד-שניים.

לסיכום, ניתן לראות ע"פ המחקרים שצויינו, כי לגודל מודעות הפרסום ומידת צבעוניותן יש השפעה על הצרכן לשייך את החברה והמוצר המתפרסם בהן והם מהווים בשבילו אמצעי מרכזי בזכירת המודעה. עם זאת, יש לציין כי קיימים פרמטרים חשובים נוספים שיש לקחת בחשבון בבואנו להחליט על פרסום מודעה ואין זה אומר שמודעה צבעונית וגדולה תהיה תמיד יעילה יותר ממודעות אחרות.

 

למאמרים נוספים

 

 

 

מוקד הפרסום טלפונים